Friday, February 18, 2011

Colour Vibration Therapy dan Bumi

Rasa lega sikit hari ini, baru menyiapkan baki-baki kerja untuk projek seterusnya. Mestilah, kerja hakiki perlu siap sebelum buat kerja-kerja part-time (berblog ler.. hehe).

Semakin umur meningkat, semakin banyak rupanya explosure dunia luar. Takpe, grab semuanya selagi kita boleh. Mesti boleh. Ni namanya peluang, peluang yang tiada untuk kedua. Bukan senang kita nak dapat satu-satu ilmu tu melainkan dengan cara komunikasi, selidik (GOOGLE kan ada) dan pembacaan.

Pertama sekali saya nak berkongsi tentang CVT (Colour Vibration Therapy). Oh, minggu lepas saya perlu hadiri temuduga dan saya sangat 'stress', yelah kan macam-macam perasaan temuduga ni. Post pun limited. Kembali balik .. :D... saya didiagnose dan mencuba mandia terapi ais. Fuhhh.. mmg pengalaman baru, saya selalu juga pergi mandi susu n buat treatment di SPA. Lain betul perasaan dan berbeza, perasaan yang sangat-sangat tenang dan hati terasa bersih (Tu yang penting, if dalam dah bersih. luar Insya Allah bertambah bersih)Itulah penangan CVT, cara pembersihan dari dalam bagi pendapat saya (setiap orang lain-lain pendapat). Banyak juga saya dapat inf dari diorang ( Azlia Idha + Noraizan Zie + Dr Izwan) ni dan mereka bertiga sangat membantu. Saya pasti kembali lagi bawa hubby saya ler .Tatkala ni dia pun stress juga. Banyak keje wooo... balik pun lambat.

Saya pernah terfikir semasa semester lepas, time tu ambil subject environmental, buat projek pulak tajuk 'Environmental Impact Towards Development of Metropolitan City'. Tajuk ni prof puji, namun terlalu besar skopnya. Cam mana leh dapat idea ni? saya membesar di Kuala Lumpur (Kota yang tak pernah tidur... suka lagu Noh+Altimet tu, haha). Banyak maklumat yang saya dapat salah satunya dibandar ini dari setiap sudut ada pencemaran, walaupun kita berada dalam kereta yang ber'air-cond' time kesesakan jalan. Terlalu banyak bahan kimia disekeliling kita walaupun kita berada dalam bilik (bangunan concrete). Uishh, lagi-lagi Kuala Lumpur ni semakin padat, aduh..dah mungkin akan jadi bandar metropolitan satu hari nanti seperti dibeberapa bandar besar. Namun sedarkah terlalu banyak ion-ion negatif disekeliling. Itu yang kan menyebabkan kita cepat jatuh sakit, makanan tak terjaga, tempat tinggal. Bagus juga belajar chemical(civil ambil chemical.. saya minat environmental engineering., hopefully ade subject chemical dia offer lagi.. haha) ni. hehe.. rasa banyak lagi nak kata ni, xpela. Siapa-siapa nak baca penemuan(research) saya ni, simple je, assignment biasa, tapi boleh la if nak tambah-tambah info. Boleh ambil di SCRIBD.

Pandangan saya, kita perlu tahu keadaan kita didalam bumi sekang ini dan dimana kita berada. hehe. Sayang BUMI, GO GREEN! :D

# nak belajar tanam pokok belakang rumah, ajak Aisyah sekali.

No comments: