Wednesday, November 17, 2010

Langkah Pertama - Selidik

Cuti sem bermula, cewah, berangan jadi student time muda2 dulu, haha

Wah banyak benda nak buat ni, macam-macam terfikir, masak? menjahit? Saya suka benda yang kreatif!

Semalam saya dan officemate pergi survey mesin menjahit. Sangat menarik! Niat dihati sememangnya nak beli time tu juga sebab sayalah orang yang paling banyak bertanya, hehe Maaflah, banyak bertanya tapi memang puas hati dengan explaination salesman tu, siap ajar kami lagi cara penggunaannya.

Tak rugi sebenarnya beli mesin jahit ni. Banyak gunanya, lagi-lagi macam saya ni baru Anak sorang, terasa beb nak kuar duit beli itu ini, yang sebenarnya kita boleh buat pun.

Mula-mula survey yang murah, Brother LS2160 tapi sales tu kate bunyi bising pula. Tengok Brother XL2630, cara nak pasang benang sama pula cam mesin singer kat rumah, yang kaler hitam tu, berdekad dah guna mesin tu. Leceh pula. Pastu tunjuk yang agak mahal sikit, Brother NV30 wow.. memang sesuai dengan diri saya yang suke tekan-tekan, bunyi agak senyap, banyak function. Sesuai untuk saya yang zero ilmu menjahit. Itulah yang bekenan di hati!


Thanks LSN

Saya akan kembali lagi untuk menguntungkan kamu! :D

+ Masa di ofis digunakan sebaik mungkin untuk projek, lagipun Internet tak boleh nak pakai


No comments: